Nyheter Skadegörelse i Norrborn Av Pär Nordqvist Sent på onsdagskvällen den 29 oktober vandaliserades en postlåda, ett tidningsrör samt Dönjegårdsskylten i korsningen Hammarbacksvägen–Fröstevägen i Norrborn. De intillboende vaknade av en smäll vid 23-tiden och har i efterhand kopplat samman den med vandaliseringen. En av dem drabbade är Gerd Aspenfelt och Ulf Westelius. Redan i somras var någon framme och sparkade på deras brevlåda. Den här gången hade förövaren eller förövarna gått längre: – Vi hittade brevlådan inkastad i skogen och posten hade eldats upp. Man blir ju upprörd. Det kunde ju ha varit något viktigt, berättar Gerd Aspenfelt. Eva och Eje Sannefurs tidningsrör förstördes också. – När tidningsbudet skulle lämna Ljusnan i vårt rör fick vi veta att det var sönder. Det hade gjorts åverkan på brevlådan också. Dönjegårdsskylten i trä hade välts omkull så att träflisa gick ur den, berättar Eva Sannefur, som tillägger att det visserligen inte rör sig om några större grejer som förstörts men att det är nog så irriterande ändå. – Det är troligen ett pojkstreck, säger Eva.
Tillbaka till Bygdens Nytt nr 5 2008 Tillbaka till Bygdens Nytts startsida Till Röste.nu startsida |