Nr 5 – oktober 2007

Nyheter

Foto: Pär Nordqvist, 2007. Kamera: Nikon D50.

Bonde tappade ett ton spannmål

En bonde som arrenderar jord i trakten råkade ut för en incident förra lördagskvällen (1 september).
När han var på väg hem med en vagn full med nyskördad spanmål gick en lucka upp och omkring ett ton spannmål rann ut på Åsbackavägen och riksväg 83. Ett ungefär decimetertjockt lager täckte södergående körbana alldeles när man svänger ut från Åsbackavägen. Det blev slirigt och halt och var helt klart en trafikfara.
   En stund senare kom räddningstjänsten och personal från Vägverket till platsen och man sopade vägbanan ren. Den utspillda säden gick inte att ta vara på utan sopades ner i diket. Därefter förflöt trafiken som vanligt igen efter att ha varit delvis stoppad av räddningstjänstens fordon. På bilden sopar Erik Olsson Åsbackavägen ren från säd.

Till toppen av sidan

Tillbaka till Bygdens Nytt nr 5 2007
Tillbaka till Bygdens Nytts startsida
Till Röste.nu startsida