Nyheter ![]() Foto: Linda Risberg IDA KNEP GULDET. Ida Hansemon blev SM-mästare i hästhoppning då ungponny-SM avgjordes utanför Stockholm. Ida och Dolan Tina Lass SM-mästare igen Tog fjärde guldet i ungponnyklassen ÅRSTA-RUNSTEN/RÖSTE 19 augusti 2015 I Årsta-Runsten söder om Stockholm avgjordes SM för unga ponny-hästar i augusti. Det blev seger för Ida Hansesmon från Röste och hästen Dolan Tina Lass, som Ida valde ut på Irland för tre år sedan, då den saknade utbildning, men som nu är en ’’superstjärna’’ enligt henne själv. Än en gång har det firats på Träskrinnsbacken. Utbildningen av hästen stod Ida för och det lönade sig till slut. Pappa Andreas Hansemon var nöjd med dotterns resultat: – Ja verkligen. Hon tränar sina hästar så mångsidigt och de är glada och positiva vid de flesta tävlingar. Det kan man komma långt med, säger Andreas Hansemon till helahalsingland.se och tidningen Ljusnan. Ida ser tillbaka på några tuffa men roliga år med sin häst. SM-vinsten blev kronan på verket. – Det var fantastiskt att få försvara SM-titeln på Tina. Jag har gjort allt jobb själv med henne sedan hon var fyra år så det känns extra härligt när man ser att man gjort ett bra jobb och att det ger resultat. Mitt nästa mål är inomhus-SM i Sundsvall 29 oktober–1 november. Jag siktar på att kvala till söndagens final så får vi se hur det går. Tina är en superstjärna så klaffar allt hoppas jag rida finalen! säger Ida förhoppningsfullt. På Träskrinnsbacken har Ida firats igen. Det börjar bli en vana det där...
PÄR NORDQVIST
Tillbaka till Bygdens Nytt nr 4 2015 Tillbaka till Bygdens Nytts startsida Till Röste.nu startsida |